טיפול קוגניטיבי התנהגותי

טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT)
טיפול קוגניטיבי התנהגותי הוא הטיפול הפסיכולוגי היעיל ביותר בדיכאון מתון עד בינוני והוא עוזר לנו:
  • לשקול מחדש איך אנחנו חושבים על עצמנו, על העולם ועל שאר האנשים.
  • להבין איך מה שאנחנו עושים משפיע על המחשבות והרגשות שלנו.

טיפול יעיל של CBT יכול לעזור לנו לשנות את דרך החשיבה (החלק התפיסתי) ואת מה שאנחנו עושים (החלק ההתנהגותי) כאשר אנחנו מתרגלים, הטמעת השינויים האלה עוזרת לנו להרגיש טוב יותר.
טיפול CBT הוא סוג של טיפול מילולי, שלא כמו שיטות טיפול אחרות, מתמקד בבעיות או בקשיים שמשפיעים עלינו כאן ועכשיו, במקום להתמקד בגורמים מהעבר למועקות או לתסמינים שלנו. טיפול CBT מלמד אותנו דרכים לשפר את מצב הרוח שלנו מיד עכשיו ובעתיד.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי ממוחשב (CCBT)
טיפול קוגניטיבי התנהגותי ממוחשב (CCBT) מועבר באמצעות תוכנית אינטראקטיבית באינטרנט, שמאפשרת לנו לעזור לעצמנו ולהיהפך, ברבות הזמן, למטפלים של עצמנו.
תוכנית אינטראקטיבית באינטרנט פועלת יחד איתנו, עוזרת לנו להכיר ולהבין את הכלים הנפשיים שעוזרים לנו, ומסייעת לנו ללמוד טכניקות שישנו את הדרך שבה אנחנו חושבים.
תוכנית CBT ממוחשבת מוליכה ומובילה אותנו בשלבי הטיפול השונים בדרך שבה יפעל מטפל בשר ודם במפגש פנים אל פנים.
התוכנית האינטראקטיבית של "Mymood" רגישה מספיק כדי להגיב לנסיבות המיוחדות שלנו או לבעיה שלנו, ולהבטיח שהאימון בדרכי חשיבה והתנהגות חדשות יושלם בקצב שאנחנו מוצאים כנוח וכמתאים לנו.

אנשים לא מעטים מעדיפים לשמור על אנונימיות כשמדובר בטיפול בעיות נפשיות. דרך אלגנטית, נוחה ויעילה להשיג את אותה אנונימיות בלי לחשוש מסטיגמה היא על-ידי עבודה עצמית מול מחשב.
קרא עוד:
מהם דיכאון וחרדה?

עזרה עצמית